Parafrazując oryginał ,,nie chcem ale museem'' sprostować wypowiedzi kolegi Dereka który ostatnio z uporem maniaka opisuje skręt gwintu w epokowym sztucerze jegerskim Lorenz jako 1:70'' co jest nieprawdą gdyż faktycznie był/jest tam skręt gwintu o skoku 1:60'' [reńskich=26,15mm] czyli ~62'' [anglosaskie 25,4mm] , dla jasności sprawy w karabinie piechoty Lorenz M 1854 był inny skręt gwintu o skręcie 1:79'' [cali anglosaskich].
Natomiast Enfieldy P53 , P56 strzelec oraz ''Sierżant Rifle'' maja 3 gwinty o skręcie 1-78"
Enfieldy dla strzelców i marynarki [Navy] P60 oraz P61 oraz M 1858 Navy maja 5 gwintów o skręcie 1:48''
Druga kwestia dla świadomości kolegów strzelców w świetle najnowszych przepisów MLAIC tak mniej więcej 75% REPLIK karabinów WOJSKOWYCH jest niezgodnych z aktualnymi przepisami MLAIC...
Co do rzeczonego Enfielda firmy PH to cóż niby ''taki fajny zaaajebisty i wogóle ohh i aaah'' a tu dupasałata nie skręt gwintu tylko konstrukcja lufy a dokładniej ten sam problem jaki miała wczesna produkcja Enfieldów z D.Pedersoli czyli wkręcana do tyłu lufy cała brandka wraz korkiem w epokowym oryginale ten element czyli brandka był integralną częścią lufy i tylko sam korek był wkręcany w ''tył lufy''... do tego głupolegenda o tym że jakoby ta replika-bron zwana Enfield PH byl produkowany na tych samych maszynach co w XIX wieku ha ha ale sie uśmiałem ale dotychczas milczałem , ''to se popatrzcie'' na te maszyny z XIX i system produkcji Enfieldów w firmie PH - link : https://www.youtube.com/watch?v=uB9rsfB5HTQ&t=614s
, po 10:45 minucie filmiku ukazują nam Anglicy jak przebiegała produkcja luf w firmie PH , czy to jest maszyna i system produkcji luf rodem z XIX wieku , dla nie bardzo rozgarniętych w tym temacie tłumacze na filmiku ukazują co prawda produkcje luf do ''Enfielda Voluntera'' czyli tym razem kal.451'' ale maszyna i system do wszystkich luf w firmie był ten sam w maszynie tylko zmieniali ''wzornik-trzpienie'' do ODKUWANIA NA ZIMNO LUF na kowarkach mechanicznych-aumatrycznych które powstały jako takie maszyny do seryjnej produkcji około 1940 roku w niemieckim przemyśle zbrojeniowym na potrzeby masowej produkcji broni II WŚ , wzornik na którym odbywa sie odkuwanie gwintu lufy najczęściej jest wykonany z WOLFRAMU lub jego stopów , lufy tak odkute [na zimno] charakteryzują sie lustrzaną powierzchnią gwintu bez jego dodatkowego polerowania i innych zabiegów= prościej , szybciej a więc taniej!
No dobra na dziś wystarczy bo już całkiem zepsuję gluporomantyczną legendę doskonałości i wyśmienitości Enfieldów z firmy PH , miał być prawie jak XIXto wieczny oryginał a wyszło jak zawsze , głuporomantyzm to taka choroba nacji słowiańskich
Natomiast Enfieldy P53 , P56 strzelec oraz ''Sierżant Rifle'' maja 3 gwinty o skręcie 1-78"
Enfieldy dla strzelców i marynarki [Navy] P60 oraz P61 oraz M 1858 Navy maja 5 gwintów o skręcie 1:48''
Druga kwestia dla świadomości kolegów strzelców w świetle najnowszych przepisów MLAIC tak mniej więcej 75% REPLIK karabinów WOJSKOWYCH jest niezgodnych z aktualnymi przepisami MLAIC...
Co do rzeczonego Enfielda firmy PH to cóż niby ''taki fajny zaaajebisty i wogóle ohh i aaah'' a tu dupasałata nie skręt gwintu tylko konstrukcja lufy a dokładniej ten sam problem jaki miała wczesna produkcja Enfieldów z D.Pedersoli czyli wkręcana do tyłu lufy cała brandka wraz korkiem w epokowym oryginale ten element czyli brandka był integralną częścią lufy i tylko sam korek był wkręcany w ''tył lufy''... do tego głupolegenda o tym że jakoby ta replika-bron zwana Enfield PH byl produkowany na tych samych maszynach co w XIX wieku ha ha ale sie uśmiałem ale dotychczas milczałem , ''to se popatrzcie'' na te maszyny z XIX i system produkcji Enfieldów w firmie PH - link : https://www.youtube.com/watch?v=uB9rsfB5HTQ&t=614s
, po 10:45 minucie filmiku ukazują nam Anglicy jak przebiegała produkcja luf w firmie PH , czy to jest maszyna i system produkcji luf rodem z XIX wieku , dla nie bardzo rozgarniętych w tym temacie tłumacze na filmiku ukazują co prawda produkcje luf do ''Enfielda Voluntera'' czyli tym razem kal.451'' ale maszyna i system do wszystkich luf w firmie był ten sam w maszynie tylko zmieniali ''wzornik-trzpienie'' do ODKUWANIA NA ZIMNO LUF na kowarkach mechanicznych-aumatrycznych które powstały jako takie maszyny do seryjnej produkcji około 1940 roku w niemieckim przemyśle zbrojeniowym na potrzeby masowej produkcji broni II WŚ , wzornik na którym odbywa sie odkuwanie gwintu lufy najczęściej jest wykonany z WOLFRAMU lub jego stopów , lufy tak odkute [na zimno] charakteryzują sie lustrzaną powierzchnią gwintu bez jego dodatkowego polerowania i innych zabiegów= prościej , szybciej a więc taniej!
No dobra na dziś wystarczy bo już całkiem zepsuję gluporomantyczną legendę doskonałości i wyśmienitości Enfieldów z firmy PH , miał być prawie jak XIXto wieczny oryginał a wyszło jak zawsze , głuporomantyzm to taka choroba nacji słowiańskich